Holy shit, Evan @ Grahamstown Festival, South Africa

General discussion of all things Evan-y

Moderators: lutewhine, mallocup, Smudge

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Holy shit, Evan @ Grahamstown Festival, South Africa

Postby spacebar » Mon May 26, 2008 2:37 pm

Found this in a paper I don't normally buy, regarding an arts festival I don't pay attention to:
Image

Nerdy sniggering at the Dando-to-Phiri-via-Mrs-Robinson aside, this is rather kick-ass, and Grahamstown is only 889km away from Cape Town.

Safety ticket for the unplugged gig itself bought, the remaining things on the to-do list are:
- Book leave
- Book accommodation
- Book flights
- Internally debate dream setlist
- Alert the internet

This is all immensely awesome. I seriously never thought I'd get a chance to see Evan live.

User avatar
jadedviolet
Posts: 0
Joined: Sat Feb 09, 2008 5:08 pm

Postby jadedviolet » Mon May 26, 2008 5:35 pm

I like how they refer to him as "the sexiest man alive".  It is true!   :lol:

Im glad you're getting to see him!  You will have an awesome time!

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Postby spacebar » Wed May 28, 2008 8:52 am

Yeah, one does wonder just how much mileage one can get out of a People magazine quote from the early 90s... I guess they'll stop printing it when you stop vouching for it  :D

In other news, everything's booked and I'm off to see Evan - definitely seeing him solo/unplugged on the Monday, and seeing him with Ray Phiri on either the Saturday or the Sunday. Or both  :D

Anyone know why he's coming? It all seems entirely random that he's just popping over to Africa to play an arts festival, no touring or promoting or anything, and I'm not aware of a massive Saffa fanbase crying out for him to come over... just four gigs jamming with someone who sounds as baffled/intrigued as I am, then off to Croatia.

User avatar
invisible friend
Posts: 0
Joined: Thu Sep 06, 2007 1:53 pm
Location: exeter

Re: Holy shit, Evan @ Grahamstown Festival, South Africa

Postby invisible friend » Wed May 28, 2008 12:44 pm

spacebar wrote: Grahamstown is only 889km away from Cape Town.



Only????!!!:shock:  :shock:

I love that....now that is dedication, good on you mate, hope you enjoy it!  :cheers:

suzy
Contributor 2007
Contributor 2007
Posts: 30
Joined: Tue Jan 20, 2004 6:11 pm

Postby suzy » Wed May 28, 2008 9:54 pm

to set the record straight,the people magazine article put Evan on a list of the "50 most beautiful people" in the world of that year.It's often misquoted.
fan

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Re: Holy shit, Evan @ Grahamstown Festival, South Africa

Postby spacebar » Thu May 29, 2008 9:05 am

invisible friend wrote:
Only????!!!:shock:  :shock:

I love that....now that is dedication, good on you mate, hope you enjoy it!  :cheers:


Unless I move overseas, 889km is as short a distance as it's gonna get!
It's a two hour flight followed by about a two hour drive drive, so Evan'll be spending less time getting there than I am :D

Tickets booked for Saturday and Monday. Holding thumbs for a Gabes Oasis-style 35 song marathon :D

User avatar
sparkyhorse
Contributor 2007/08
Contributor 2007/08
Posts: 7
Joined: Thu Sep 15, 2005 8:25 am
Location: Londinium

Postby sparkyhorse » Thu May 29, 2008 10:07 am

suzy wrote:to set the record straight,the people magazine article put Evan on a list of the "50 most beautiful people" in the world of that year.It's often misquoted.


you'd think they would update it and put him on a list of the "50 youngest looking people over the age of 40"   :confused:
I'm the Dude, so that's what you call me

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Re: Holy shit, Evan @ Grahamstown Festival, South Africa

Postby spacebar » Thu May 29, 2008 10:35 am

spacebar wrote:...so Evan'll be spending less time getting there than I am...

Gah... I mean more time.

User avatar
Polythene Pam
Posts: 0
Joined: Wed Sep 10, 2003 7:47 pm

Postby Polythene Pam » Thu May 29, 2008 2:53 pm

suzy wrote:to set the record straight,the people magazine article put Evan on a list of the "50 most beautiful people" in the world of that year.It's often misquoted.


Beautiful inside and out!  :nod:

Lovey
Posts: 0
Joined: Wed Jul 27, 2005 7:46 pm
Location: chicago
Contact:

Postby Lovey » Fri May 30, 2008 2:53 am

I had a family member on the list a couple years back.  Pretty funny at the time....  :)

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Postby spacebar » Thu Jun 26, 2008 1:08 pm

Two more dates announced... one less than five minutes away from where I live. :doh:

Wed 02 July at The Assembly in Cape Town <- I'll be at this one
Thu 03 July at the 88 Lounge in Norwood, Joburg

User avatar
Polythene Pam
Posts: 0
Joined: Wed Sep 10, 2003 7:47 pm

Postby Polythene Pam » Thu Jun 26, 2008 1:18 pm

Lucky you!!! The closest show I've ever gotten was 5 hours from where I live!!!  :rolleyes: The only musicians that come to northern Michigan are Kid Rock, Jewel, and ....oh yeah- Billy Ray Cyrus.   :vomit:

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Postby spacebar » Thu Jun 26, 2008 1:47 pm

I'd feel luckier if I hadn't already spent $700 on flights, accommodation and car hire :doh:
... but I'm seeing Evan live in just over 48hrs, so life is good :D

User avatar
Polythene Pam
Posts: 0
Joined: Wed Sep 10, 2003 7:47 pm

Postby Polythene Pam » Thu Jun 26, 2008 4:11 pm

:shock: It's crazy, huh? I wonder if Evan realizes how much all of us pay just to see him play a show!! I usually spend about $400-700. Hotels, gas, food, and booze add up fast!  :lol: The cheapest part is the actual cost of the show!

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Postby spacebar » Thu Jun 26, 2008 5:19 pm

Good ol' Evan, touring the world and keeping the economy ticking along  :D

User avatar
murimax
Contributor 2007-09
Contributor 2007-09
Posts: 0
Joined: Tue Aug 31, 2004 9:58 pm
Location: Amsterdam NL
Contact:

Postby murimax » Thu Jun 26, 2008 11:21 pm

spacebar wrote:I'd feel luckier if I hadn't already spent $700 on flights, accommodation and car hire :doh:
... but I'm seeing Evan live in just over 48hrs, so life is good :D


bummer  :shock:  Hope you'll have a great time anyway.  :cheers:

spacebar
Posts: 0
Joined: Mon Jan 09, 2006 3:46 pm

Postby spacebar » Fri Jun 27, 2008 6:29 am

It's going to be awwwwwwwwwwwwwwwwwesommmmmme  :rock:
Just gotta get through work today first :(

I fly up to Port Elizabeth tomorrow morning, drive to Grahamstown, see him tomorrow afternoon with Ray Phiri, then Monday again for the solo unplugged thingy, and then fly back to Cape Town Tuesday... just in time to see him down the road from me on Wednesday. So. Very. Very. Excited.  :D

SkyforestRobb
Posts: 0
Joined: Thu Sep 11, 2003 8:34 am

Postby SkyforestRobb » Fri Jun 27, 2008 8:09 am

have a great time!   :cheers:

User avatar
missjane70
Posts: 0
Joined: Sun May 20, 2007 7:05 am
Location: being around

Postby missjane70 » Fri Jun 27, 2008 9:41 am

all the best to you buddy! life is soooo short, enjoy the ride for all it's worth (and then a bit more!!) wishing you all the fun in the world.. :guitar:  :guitar:  :guitar:  :guitar:  :guitar: :cheers:  :music:  :music:  :guitar:  :guitar:  :clap:  :clap:  :easter:  :rock:  :rock:  :rock:....ooops, think i should be on a different thread :lol:  :lol:  :guitar:
she's in the phonebooth

SkyforestRobb
Posts: 0
Joined: Thu Sep 11, 2003 8:34 am

Postby SkyforestRobb » Fri Jun 27, 2008 9:53 am

missjane70 wrote:ooops, think i should be on a different thread :lol:  :lol:  :guitar:

i'll meet you there.   :lol:  :lol:  :cheers:  :cheers:

User avatar
Francisco Dianes
Posts: 5
Joined: Sat Mar 31, 2007 9:35 am

Postby Francisco Dianes » Tue Jul 01, 2008 5:40 pm


User avatar
Smudge
Contributor 2007
Contributor 2007
Posts: 2
Joined: Wed Jul 16, 2003 2:14 pm
Location: Probably getting high somewhere
Contact:

Postby Smudge » Tue Jul 01, 2008 6:17 pm

Hope he's feeling better now  :)
"No Bad Dream Fuckers Gonna Boss Me Around" - Elliott Smith

User avatar
murimax
Contributor 2007-09
Contributor 2007-09
Posts: 0
Joined: Tue Aug 31, 2004 9:58 pm
Location: Amsterdam NL
Contact:

Postby murimax » Tue Jul 01, 2008 11:28 pm

:( Poor Spacebar............. is his real name Kevin ?

Thank you Francisco

User avatar
Smudge
Contributor 2007
Contributor 2007
Posts: 2
Joined: Wed Jul 16, 2003 2:14 pm
Location: Probably getting high somewhere
Contact:

Postby Smudge » Tue Jul 01, 2008 11:43 pm

murimax wrote::( Poor Spacebar............. is his real name Kevin ?

Thank you Francisco


I FEEL BAD TOO BUTIF YOUR ILLL YOUR ILLL , I'VE GOT A BAD HAND TOOO I CAN'T PLAY GUITAR FOR A FEW WEEKS TOO :(
"No Bad Dream Fuckers Gonna Boss Me Around" - Elliott Smith

User avatar
Smudge
Contributor 2007
Contributor 2007
Posts: 2
Joined: Wed Jul 16, 2003 2:14 pm
Location: Probably getting high somewhere
Contact:

Postby Smudge » Tue Jul 01, 2008 11:43 pm

shit sorry for shouting hahahah :lol:  :lol:
"No Bad Dream Fuckers Gonna Boss Me Around" - Elliott Smith


Return to “Evan Dando & The Lemonheads”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest